vervolg verslag Cars & Coffee 17 September 2023

Uiteraard was het min of meer vaste groepje leden met hun klassieke of bijzondere vervoer aanwezig maar ook een aantal leden die we wat minder vaak zien zoals Martin en Ellen en Ton en Sjaan.

Heel fijn dat de belangstelling voor de Cars & Coffee toeneemt!

Uit Oud Beijerland was een mijnheer aanwezig met zijn fraaie donkerbruine Alfa Romeo Giulia 1600 Super uit 1971. Uiteraard moest er uitgebreid onder de motorkap gekeken worden. En niet onterecht. Zo'n Alfa blok met twee bovenliggende nokkenassen blijft een prachtig stukje techniek. Wellicht aangemoedigd door ons enthousiasme gaf hij aan te overwegen om lid te worden van onze club.

Rond het middaguur vormde zich zowaar een file op de Molendijk voor de ingang van de theetuin.

We werden verrast door een bezoek van een delegatie van de HVVP ( Historische Voertuigen Voorne Putten – www.hvvp.nl ). Een vriendengroep die op deze zondag een tourrit maakten over Goeree-Overflakkee en Schouwen Duivenland. Een aantal van hen besloot vandaag een bezoekje te brengen aan de theetuin. Zij kwamen o.a. met een prachtig gerestaureerde Volkswagen Kever uit 1960. Deze kever was zijn leven begonnen als 6 volt met 1200 cc motorblok, maar sinds de restauratie meer dan 10 jaar geleden nu 12 volt en 1600 cc. Een ander lid van de HVVP reed met een eveneens zeer fraaie Triumph TR 6 (2500 PI) met bouwjaar 1970. Ook hier onder de motorkap een prachtig stukje 6 cylinders techniek.

Het was weer een "buutegeweun" gezellig en vriendschappelijk samenzijn, niet in de laatste plaats dankzij de goede zorgen van Mati. Haar koffie of thee met gebak is altijd weer een traktatie!