Cars & Coffee -18 augustus 2024

Op deze zonnige en warme dag hebben ruim 25 leden zich weer verzameld in de theetuin in Herkingen. Goed om te zien dat er zich zowel oudere leden "van het eerste uur" als jongere leden de moeite hadden genomen om naar Herkingen te komen. Dit leidt toch altijd weer tot gezellige gesprekken met uiteraard vaak als onderwerp onze klassiekers (ik bedoel de auto's).

En auto's waren er weer volop. Ruim 15 klassieke auto's vulden de parkeerplaats. Er was zelfs internationale belangstelling. Een Duitse mijnheer op een Triumph motorfiets kwam blijkbaar even uitrusten van de rit en genieten van een drankje, zoals gewoonlijk met een lach geserveerd door Mati.

Er was ook een bezoeker met een fraaie rode TVR 3000 S cabrio uit 1978. Aangedreven door een 2994 cc grote V6 Ford Essex motor met ruim 230 BHP. (en dat bij nog geen 1100 kg) Van deze 3000 S zijn er in 1978 en 1979 totaal slechts 258 gebouwd. Aanvankelijk was deze TVR niet van plan zich zomaar bloot te geven. De motorkap weigerde te openen. Maar na vele kundige adviezen en handjes, gaf ze zich gewonnen. Onder de kap een mooi stukje techniek in fraaie staat. Een zeldzame auto, en zoals is te lezen op de website van www.TVR.co.uk

"almost as rare as hens teeth".