Cars & Coffee - 19-november 2023

Op de dag dat Max Verstappen tijdens de Grand Prix van Los Angeles zijn 18e overwinning van 2023 boekte (zijn 53 overwinning in totaal) had Pluvius besloten het grootste gedeelte van de dag vrijaf te nemen en kwamen 17 trouwe leden bijeen in de theetuin in Herkingen om te genieten van de laatste Cars & Coffee van dit jaar.

Omdat 's morgens het zonnetje zich af en toe liet zien (iets dat na alle bewolking en regen van de voorgaande weken haast ongekend was) en het vervolgens tot ver in de middag droog bleef kwamen enkele leden met hun klassieker. Sjaak zelfs met het dak van zijn Fiat 124 spider open !

Coby had voor deze Cars & Coffee, net zoals vorig jaar, erwtensoep gemaakt. Marlies zorgde wederom voor het roggebrood met spek en boterhammetjes met beleg. Omdat er op meer leden was gerekend was er voldoende soep in de pannen om alle aanwezigen een tweede kom soep aan te bieden. Dit alles gecombineerd met de gastvrijheid van Matie bleek het de garantie voor wederom een heel gezellige Cars & Coffee.

De gesprekken aan tafel en in de zithoek bij de houtkachel, gingen over gezondheid, koken, eten,  vrijetijdsbesteding, energiewinning en vanzelfsprekend over auto's en de gang van zaken binnen de club. Met Willem als gangmaker, spitste het gesprek aan tafel zich vooral toe op de aanstaande verkiezingen voor de 2e kamer der Staten-Generaal die woensdag de 22e plaatsvinden. De standpunten en meningen gingen gelijk op met de kandidatenlijsten van verkiesbare partijen en personen. De keuze is reuze ! Conclusie was dat er nog veel mensen "zweven" en het nog lastig wordt om de juiste keuze te maken. Wellicht een goed idee om voor de volgende verkiezingen een nieuwe partij op te richten; lijst 26 "de klassieker partij".

Deze Cars & Coffee vormde de afsluiting van het seizoen 2023. Hoewel de Cars & Coffee 's een bescheiden evenement is, is het van grote waarde voor de club. Het is de gelegenheid om elkaar in een informele sfeer te ontmoeten en te leren kennen.

De volgende Cars & Coffee zal zijn op de derde zondag van maart 2024. Ongetwijfeld zal het dan net zo gezellig worden als dit jaar. Tot dan !