Coast Classics.   1 maart 2024

Voor deze vrijdagavond had Roel geregeld dat geïnteresseerde clubleden een kijkje konden nemen in de werkplaats van Coast Classics in Stellendam. Niet geheel toevallig, want de Suzuki Alto van Roel ondergaat hier een enorme verjongingskuur.

Hoewel de inschrijving bij voorkeur beperkt zou blijven tot +/- 15 man, hadden zich meer dan 20 leden aangemeld. En niemand werd teleurgesteld - iedereen was welkom !

Het was een gezellige drukte met een zeer gastvrije Mick, de eigenaar maar vooral plaatwerk "tovenaar" van Coast Classics. Fantastisch om te zien hoe hij met veel vakmanschap door het roest-spook aangetast plaatwerk weet te repareren of vervangen. En hij is niet alleen kundig met plaatwerk. Ook het vervangen of repareren van een motor, ophanging, aandrijflijn, carburateur etc. staat vaak op zijn To-Do lijst. Als jongeman heeft hij het vak geleerd van zijn Opa. De foto van zijn Opa heeft dan ook een prominente plaats gekregen achter de bar.

In de werkplaats stonden een 4-tal auto's die een restauratie ondergingen. Een VW bus T2, Sunbeam Tiger, Honda S800 en de Suzuki Alto van Roel. Alle vier bepaald geen alledaagse auto's. In een andere loods stond nog een Chevrolet Camaro te wachten op een "make-over".

Het was een zeer geslaagde avond !