De traditionele mosselrit en mosselmaaltijd – 12 november 2022

Na 2 keer uitgesteld te zijn van wege de Corona pandemie, kon nu de traditionele mosselrit en de aansluitende mosselmaaltijd doorgang vinden. Tijdens de inschrijving bleek al dat de belangstelling voor de rit groot was. 22 equipes hadden zich opgegeven voor de rit en voor de maaltijd totaal 52 personen.

Daar de rit traditioneel in november plaats vind is het weer en de daarmee samenhangende wegcondities niet te voorspellen. In het verleden hebben we wel meegemaakt dat de auto's na het voltooien van de rit zoveel modder hadden verzameld dat ze meer leken op crossauto's. Maar op deze zaterdag was het na een droge week een mooie zonnige dag met 17 graden Celsius. Dus bij wie het kon: dak open. De rit lag al 2 jaar op de plank en was nog uitgewerkt door Sjaak samen met ons zeer gewaardeerde, maar helaas inmiddels overleden, medeoprichter van onze club en erelid, Hans Appel.

Na de briefing door Sjaak, die samen met Ewoud de laatste voorbereidingen hadden gedaan, vertrokken we om de rit over Goeree Overflakkee af te leggen en de vragen te beantwoorden. Leuk dat we nog steeds op weggetjes terecht komen waar je nog niet eerder bent geweest. Als je alle instructies goed hebt opgevolgd was je na 122 km aangekomen in het restaurant van de golfbaan Catharinaburg te Melissant.

Alle 17 vragen goed? Absoluut winnaar van de mosselmaaltijd. Echter, voor de 122 km kwamen er wel equipes in de buurt, maar van de 17 vragen bleek de winnaar er 13,5 goed geantwoord te hebben. Hiermee waren Jacques en Janneke de uiteindelijke winnaar. Ook was er een aanmoedigingsprijs. Deze ging naar ons nieuwe lid, Fred met partner Francis. Welkom bij de club.

Dan aangeschoven aan de tafel voor het nuttigen van de mosselmaaltijd of saté. Met 52 personen in het restaurant, 2 in de bediening en 2 in de keuken, een hele uitdaging met ook tussendoor de drankjes verzorgen. Ik wil niet zeggen dat we verbluft waren, maar het ging perfect, grote complimenten voor het personeel. Daarbovenop waren de mosselen bovenmatig lekker (vond ik).

De dag overziend, een perfecte dag. Mooi weer, leuke rit en gezellige sfeer. Bedankt Sjaak en Ewoud voor de organisatie van dit clubevenement.