einde-ophokrit 5 maart 2022

Na de laatste persconferentie van de overheid over de Corona maatregelen bleek dat we weer wat mochten organiseren.

Dus hierna een bijeenkomst georganiseerd met de nieuwe leden van de evenementencommissie. Deze commissie bestaat nu uit Hans Dekker, George Grootens, Ewoud Gebraad, Gijs Jan Wieringa en oud gediende Sjaak Campfens en Sikko de Jong.

De "Einde Ophokrit" was al gepland, maar vanwege de onzekerheden rondom Corona waren er nog weinig voorbereidingen getroffen. Hans en Sjaak namen de taak op zich om dit binnen 14 dagen te organiseren. En dit is gelukt, wat veelbelovend is voor het enthousiasme van de nieuwe ploeg.

De zonovergoten zaterdag begon met het verzamelen bij de Hoezemoos, de opkomst was 14 equipes en met de verwelkoming met een kopje koffie of thee, werd het een gezellig weerzien na lange tijd van autovrienden. Maar er moest gereden worden, er was een bestaande 'bolletje-pijltje' rit van een andere club gevonden die met wat aanpassingen goed paste voor deze rit. Enkele hadden hun roadsters of (semi)cabrio's meegenomen en reden met een temperatuur van zo'n 8 °C toch open.

Tja, na stilstaan van de hobby auto's komen er toch wel dingetjes die boven komen, zoals een verdachte rammel in de BMW van Peter en een laag olie niveau van de Eend van Gerard. Maar dat mocht de pret niet drukken, na omzwervingen over het eiland heeft iedereen de eindstreep gehaald. Terug bij de Hoezemoos samenkomen in de aparte ruimte, verkozen enkele equipes daar gelijk het diner te nuttigen.

Kortom, het was weer een, als vanouds, gezellige dag met de clubvrienden. Nu hopen dat Corona verder onder controle blijft en we de draad weer op kunnen pakken met onze club evenementen.