Introductie Autoclub Carwei

Van oorsprong is Autoclub Carwei een club van liefhebbers van bijzondere automobielen op Goeree-Overflakkee. Deze club is opgericht door een groep van 3 mensen, met een gemeenschappelijke hobby, die besloten vanaf november 1981 tot het organiseren van praatavonden, gezellige uitstapjes en rondritten met deze bijzondere automobielen.

Inmiddels is onze club uitgegroeid tot ongeveer 90 actieve leden, die regelmatig één van onze activiteiten komen bezoeken of meehelpen deze te organiseren, waarbij de "pioniers" van de club nog steeds actief zijn.

Het huidige bestuur bestaat uit: Roel Mostert (voorzitter), Lex Zoethout (penningmeester), Arnoud Lems (secretaris) en John Bienefelt (algemeen bestuurslid). In de evenementencommissie zitten, Gijs Jan Wieringa, Ewoud Gebraad, Hans Dekkers en George Grootens. In de praktijk werken bestuur en evenementencommissie als één orgaan. Ieder jaar in februari is er een algemene ledenvergadering

De evenementen die Autoclub Carwei regelmatig organiseert, zijn o.a. praatavonden, (eventueel een thema met gastsprekers of eigen mensen van de club), rondritten, klassieke rallyritten, bezoeken van autobeurzen en racecircuit evenementen, en natuurlijk het gezellige eten met elkaar, waaronder de traditionele mosselavond. Wij organiseren over het algemeen iedere maand een evenement. Dit kan zijn een toertocht, een bezoek aan een museum of een auto evenement. Eenmaal per jaar organiseren we een lang weekend in binnen of buitenland. We overnachten dan in een comfortabel hotel en maken o.a. leuke toertochten in de omgeving van dit hotel. Verder organiseren we ook thema-avonden, niet alleen op gebied van auto's en alles wat daarmee samenhangt maar ook rond andere onderwerpen die onze leden aanspreken. Dat kan van alles zijn, maar heeft meestal te maken met het beschaafd en met respect genieten van het leven.

Vanaf maart tot en met november is er op iedere derde zondag van de maand een Cars & Coffee in Theetuin de Bongerd Molendijk 65 te Herkingen. Dit is toegankelijk voor iedereen dus ook voor niet leden !

Tevens brengen wij u 2 maal per jaar op de hoogte via ons eigen clubblad 't Carweitje waarin alles staat vermeld over evenementen, nieuwtjes, techniek, clubleden, agenda, FEHAC nieuws, enz. De redactie van 't Carweitje bestaat uit Hans Spaan, Wim Mastenbroek, Pieter Dijkshoorn en Hans Filak.

Op de website vind u het fotoboek waar herinneringen aan de diverse evenementen zijn vastgelegd. De Website wordt beheerd door Sikko de Jong. (webmaster@autoclubcarwei.nl)

Bent u in het bezit van een klassieke (minimaal 15 jaar oude) en/of bijzondere auto en wilt u lid worden van onze Autoclub, vult u het aanmeldingsformulier in en wordt lid.

Kosten voor dit lidmaatschap bedragen € 30,00 per jaar.  Ook hebben we de optie uw partner medelid te maken. Hiermee heeft deze dezelfde rechten als een lid. Voorwaarde is dat deze geen auto aanmeldt van 25 jaar of ouder. In dat geval wordt het lidmaatschap € 55,00.

Via Autoclub Carwei bent u ook lid van het FEHAC.

Met vriendelijke groet,

Het Autoclub Carwei bestuur.

Wilt u zich aanmelden klik dat op de onderstaande link naar het inschrijfformulier.

Aanmeldingsformulier

Autoclub Carwei is lid van FEHAC